"Dances with the Daffodils ... "

.





2015 © ISABELLA KRAMER

 "DANCES WITH THE DAFFODILS ... "

watercolor with salt effects
SIZE: 20 X 50 CM 
PAPER: GUARDI ARTISTICO - TORCHON - 300 g/m2




I wandered lonely as a Cloud


I wandered lonely as a Cloud
That floats on high o'er vales and Hills,
When all at once I saw a crowd,
A host, of golden Daffodils;
Beside the Lake, beneath the trees,
Fluttering and dancing in the breeze.

Continuous as the stars that shine
And twinkle on the milky way,
They stretched in never-ending line
Along the margin of a bay:
Ten thousand saw I at a glance,
Tossing their heads in sprightly dance.

The waves beside them danced; but they
Out-did the sparkling waves in glee:-
A Poet could not but be gay
In such a jocund company:
I gazed---and gazed---but little thought
What wealth the show to me had brought:

For oft when on my couch I lie
In vacant or in pensive mood,
They flash upon that inward eye
Which is the bliss of solitude,
And then my heart with pleasure fills,
And dances with the Daffodils.


William Wordsworth (2.Version)
Published in Collected Poems, 1815







.








Kommentare :

  1. Liebe Isabella, dank Dir lerne ich immer neue englische Worte oder seit langem vergessene sind plötzlich wieder da :-) Das englische Wort für Narzisse bzw. Osterglocke war mir allerdings neu und ich finde es wunderbar - eine Bereicherung! Deine daffodils verbreiten große Vorfreude auf den Frühling, außen zart und in der Mitte ausdrucksstark! Liebe Grüße von Conny

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Gel, das ist ein wirklich hübsches Wort mit einem herrlichen Klang. Ich mag es auch besonders gern und ich freue mich sehr, liebe Conny, über deine wundervolle Replik. Ich habe mal das gesamte berühmte Gedicht von William Wordsworth gepostet, da ich ja sowieso den Gemäldetitel daraus entliehen habe.

      Sei lieb gegrüßt von Isabella

      Löschen
    2. Wie nett von Dir, dass Du das gesamte Gedicht gepostet hast - danke :-) Es gefällt mir ausgesprochen gut!

      Löschen
    3. das freut mich sehr!
      gern geschehen :-)

      Löschen
  2. Very beautiful flower painting with so amazing colours !!!
    Have a nice and creative month !!!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you very much, Stelios!
      Wish you a lovely March with many creative moments.

      cordially isabella

      Löschen
  3. Super Isabella, deine Daffodils sind so schön locker " hingeworfen ". Die Farbwahl ist sehr frühlingshaft frisch und man spürt förmlich, dass der letzte Schnee gerade erst geschmolzen ist :-)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Du glaubst gar nicht, wie sehr mich dein so wundervolles Lob freut. Dankeschön. Ich freue mich sehr, dass sich unsere Wege im Netz gekreuzt haben.

      :-)

      Löschen

Your comments are greatly appreciated! Absolutely everyone is important to me and is read carefully and generally (in most cases) any questions answered. Your contributions and interactions keeps my Blog and the joy with it vivid.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...